Diskusjon » Bordtennis » Seriespill.

• Anders Hovden
    Anders Hovden skrev:
    Kan noen fortelle meg hvorfor STIGA ligaen har samme premiesum som dameserien?

Samtidig så er det forskjellig startkontigent for å være med.

Har det noe med at de 2 store klubber på østlandet ser at det er lettere å hente premiesjekken hos damene enn hos herrene.

God debatt!
  • Eiker BTK
    Eiker BTK skrev:
    Er vel et forsøk på å innføre likestilling dette Anders.
    Forøvrig er jeg enig med deg i at premiene bør stå i forhold til kontingenten.

En interessant problemstilling på siden av det opprinnelige temaet:

Eiker måtte trekke sitt ene lag i 3.div. pga skader og unge spillere som ikke lengre spiller (påmeldingsfristen er jo så tidlig som april/mai).
    Vi er inneforstått med at vi skal ha bot i henhold til regelværket, MEN, laget har ikke deltatt i seriespillet! Skal vi ikke da avregne boten mot innbetalt serieavgift??

Hvordan er dette for Laksevåg sin del?
  • Anders Hovden
    Anders Hovden skrev:
    Hei.

Det høres jo fornuftig ut å avregne siden dere ikke har deltatt.

Så får vi se hva NBTF mener om emnet?

• Jan Magnus Selmer Zeiffert
    Det ble vel begrunnet med at det ikke skal være så attraktivt å vinne at man betaler en formue for å kjøpe inn spillere som ikke tilfører klubben annet enn å spille kamper.. Nå skal ikke jeg snakke for høyt om det da.. vi har jo brukt et par brukbare finner på vår vei opp... men uten at vi har hovet inn premier av den grunn :)

• Anders Hovden
    Anders Hovden skrev:
    Men er det fornuftig?

Formue, de norske spillerne er dyrere enn de utenlandske.

Se forøvrig følgende link:http://www.dbtu.dk/page231.aspx?recordid231=8190

Herrene har større kostnader med reise, opphold, flere kamper høyere startkontigent samt spill over flere helger..

Damene til B72 og Fokus sørger for at klubbkassene ikke blør. Så ser vi på dem som har vedtatt dette og hvor de kommer fra.

• Kenneth Zeiffert
    Ja er det ikke flott Anders, At Jørgen hadde det særdeles hyggelig på sin norgestur ?

Vennligst logg in for å poste et svar på denne tråden.