Diskusjon » Bordtennis » Mange kort i eliteserien

• Atle Irgens
    Atle Irgens skrev:
    Mange gule kort i eliteserien i helga, både spelarar og lagleiar, til og med eit rødt kort, kva har skjedd ?
  • Jan Einar Sandberg
    Så ikke noen spesielle hendelser på våre hjemmekamper, men registrerer altså at flere av våre spillere fikk kort.

Var vel helst dommernes behov for å vise seg spør du meg.

Det tragiske nå er at med de nye dommerreglene går vi nærmest konkurs på dommerhonnorarer,
    Før kunne vi bruke egne dommere som stillte opp gratis som dugnad for klubben.
    Nå må vi betale eksterne dommere både honnorarer og reisegodtgjørelse.

Helgens 2 Eliteseriekamper kostet Eiker nesten 5000,- i dommerutgifter!!!!
  • Atle Irgens
    Atle Irgens skrev:
    Kan det vera kort for feilserve då ? Du hadde vel fått det med deg om det hadde vore for dårlig oppførsel. Jaja det svir og kostar å spela eliteserien veit du...
  • Jan Einar Sandberg
    Det var vel heller litt smelling med racketen i bordet og sånne ting.

Blir det ikke eksterne dommere i både 1. og 2.div. også da?
  • Anders Pedersen Haukedalen
    Hei Jan og Atle (og andre som evt måtte lese dette)

Det siktes vel til de kampene jeg dømte i Hokksund tenker jeg..
    Må først få nevne at utdeling av kort ikke har noe å gjøre med dommerens behov for å vise seg, slike dommere er det ingen som ønsker, hverken dommerne selv eller andre.
    Det er ikke sånn at vi som dommere sitter der for å være idioter mot folk, men ei heller kun for å bla poengtavla. Reglene må følges likt for alle, og dommerne har fått klare beskjeder om hva som skal slås ned på, dessverre følges ikke alltid disse instruksjonene av alle dommere og det oppfattes da at de som følger sine instruksjoner er svært strenge.

Det deles aldri ut kort for feilserve, så om det skjer er det bare å klage, for dette står ikke i noen regelbok, kun poeng til motstander. Forøvrig må jeg si at det føles litt merkelig å kjøre 200km tur/retur Hokksund - Skien når det sitter 5 forbundsdommer på tribunen og ikke får dømme, men dette gjøres i andre idrettens eliteserier, så vi får vel bare følge etter, eller?

Mvh
    Anders Haukedalen

Vennligst logg in for å poste et svar på denne tråden.