Diskusjon » Bordtennis » Endelig, slutt på bladet "Norsk Bordtennis"!!

• Otto Inge Hatlebakk
    Otto Inge Hatlebakk skrev:
    Her kan en se hva B-72 sier i et innlegg på sine nettesider:

- Nytt bordtennisblad er ute, her kan man lese om det som rører seg rundt i bordtennis Norge. Tror B-72 er nevnt et par ganger i bladet... Liv Sæther er også nevnt sammen med Ingvild for sin innsats for B72 og norsk bordtennis..

LES BLADET SELV!

12-14 sider med artkler om Fokus og B-72. Jaggu kan en lese om hva som rører seg i dette bladet som redaktøren endelig forlater.

Redaktøren forteller stolt at han har fått delta på styremøter i NBTF! Hva skal det bety? En redaktør får møte på styremøter i NBTF. Helt utrolig!

Så tar redaktøren en prat med den avtroppende presdienen i NBTF. Ikke et kritisk spørsmål som vanlig!

Må minne om hva Håvard Markhus sa på talestolen under forbundstinget nylig:

Her har en I NBTF brukt 10-12 millioner i mange, mange år, vi har ikke fått noen økninger i antall medlemmer. Hadde dette vært i næringslivet hadde de ansvarlige fått sparken for mange år siden sa Håvard fra talerstolen. Tinget hørte på og "sparket" neste alle "gamle" styremedlemmer.

De sportslige resultatet de siste årene har vært slett. Vi kan kun si oss fornøyd med Tommy Urhaug & Co.

Hva er det den såkaldte "Toppidrettskomiteen" har hold på med? De to siste årene har gitt klar tilbakegang for norsk bordtennis på de fleste plan.

I 2014 stilte vi ikke opp med herre junior lag i EM, i årets EM stiller vi ikke opp med jentelag. At vi i 2014 ikke stilte med herre juniorlag kan ikke jeg har skjedd på 50 år!

Refaktøren har sammen med sin president frontet et arbeid innenlands for vår sport som ikke har ført oss fremover. Presidenten har likt seg mest utenlands, det kan en lese side og side ned om i dette siste bladet.

Det er en lettelse at vi nå får nye koster inn i ledelsen av sporten vår. De har en lett oppgave, vi er på bunnen i alt utenom det som skjer blant de funkhemmede.

Ønsker at Lindholm og Co lykkes med å bygge stein på stein. Vi kommer altså ikke lengre ned med sporten vår på de fleste områder, det nye styret kan nesten ikke mislykkes i sitt arbeid.!

Personlig har jeg sagt at vi bruker lang over en million på trenere og det vrir selvfølgelig den avtroppende redaktøren på med å la den avtroppende presidenten for komme de vanlige ensidige kommentarene!

Vi har følgende trenere i sving lønnet av NBTF:

Marcus, på heltid i 2014-2015 med kvinnelige spillere, BOR ØST
    Torsten, på deltid med herrelandslandalget samt arbeid med kurs, BOR ØST
    Rusus, på deltid med gutelandslaget, BOR ØST
    Burgis, på deltid med junior landslaget BOR MIDT
    Jan B, på heltid med funk gjengen, BOR ØST
    Istvan, på deltid med funk gjengen, BOR I SVERIGE
    Joachim, på deltid med funkgjengen, BOR ØST
    Marthe, på deltid alle steder, BOR ØST
    sikkert flere som jeg ikke har kontroll på

Totalt tipper jeg at vi bruker tett opp på 2 millioner på trenere i sporten vår.

I tillegg har vi tre ansatte pluss Janne Berner som sluttet. Det er også opp mot 2 millioner også her fra forbundskassen.

Det brukes enorme penger på trenere og ansatte i sporten vår. Sannsynlig vis opp mot 6 millioner med kontor hold og reiser.

Det setter det hele i perspektiv når

Lars Rønneberg fikk ca. kr.15 000

i støtte til daglige utgifter når han det sise året måtte betale for bolig, mat, trening osv i Søderhamn.

Uten Espen Rønnebergs flotte EM og VM innsats hadde vi vært en C-nasjon på herresiden slik vi i dag er det på kvinnesiden.

Mens millionene ruller ut fra kassen på ansatt personell må det jo få noen til å tenke der ute.

Når jeg kommer hjem fra ferien skal jeg sende et offisielt brev til NBTF. Nå skal alle tall vedr.lønn bli offentlig!

Vennligst logg in for å poste et svar på denne tråden.